Obchodní podmínky

1. Úvodní ustanovení

Toto jsou obchodní podmínky společnosti Matwork s.r.o. se sídlem Javorová 643/8, 949 01 Nitra, IČO: 55201598, zapsané v obchodním rejstříku Okresního soudu Nitra, registrační číslo Sro/59418/N (dále jen „prodávající“), které upravují vzájemné obchodní vztahy mezi prodávajícím a jinou fyzickou nebo právnickou osobou (dále jen „kupující“), vzniklé prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího.

2. Objednávka zboží a uzavření smlouvy

2.1. Kupující objednává zboží prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího, telefonicky nebo e-mailem.

Objednávka se považuje za závaznou a je v souladu se Zákonem o ochraně spotřebitele při podomním prodeji a zásilkovém prodeji v platném znění považována za smlouvu uzavřenou na dálku.

2.2. Při každé objednávce je kupující povinen uvést jméno a příjmení, dodací a fakturační adresu, telefonní číslo, e-mail; fyzická a právnická osoba podnikatel také IČO, DIČ, IČ DPH, zda je nebo není plátcem DPH, název zboží, počet kusů (objednávka prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího tyto podmínky splňuje automaticky).

Tyto údaje budou ve smyslu Zákona o ochraně osobních údajů použity v rámci obchodního vztahu mezi prodávajícím a kupujícím a nebudou poskytnuty třetí osobě (s výjimkou osoby zajišťující přepravu zboží).

2.3. Po doručení objednávky je tato objednávka a poskytnuté údaje zaevidována v systému prodávajícího a tím vzniká obchodní vztah mezi prodávajícím a kupujícím.

2.4. Kupující má právo stornovat objednávku bez poplatku do 24 hodin od objednání zboží bez udání důvodu. Potvrzení o stornování sdělí prodávající kupujícímu písemně na e-mailovou adresu.kontakt@matwork.cz.

2.5. V případě, že prodávající nedokáže dodat objednané zboží, má právo takovou objednávku zrušit. Pokud již byla částka za objednané zboží uhrazena, zašle ji prodávající kupujícímu zpět bankovním převodem na bankovní účet, který si prodávající s kupujícím potvrdí prostřednictvím e-mailu.

2.6. Podmínkou platnosti elektronické objednávky je její pravdivé a úplné vyplnění. Odeslaná objednávka je návrhem kupní smlouvy. Kupní smlouva vzniká potvrzením objednávky prodávajícím prostřednictvím e-mailu, který zašle kupujícímu na e-mailovou adresu uvedenou v procesu objednávání v internetovém obchodu.

2.7. Odesláním elektronické objednávky v internetovém obchodu kupující závazně potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí. Odesláním elektronické objednávky kupující akceptuje všechna ustanovení obchodních podmínek platná ke dni odeslání této objednávky, stejně jako i platnou cenu objednaného zboží uvedenou na internetové stránce.

2.8. Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího jeho převzetím a zaplacením kupní ceny.

3. Cena zboží a platební podmínky

Cena zboží uvedená na stránkách prodávajícího je s DPH. Ceny mohou podléhat změnám. Prodávající si vyhrazuje právo změny cen v návaznosti na změny cen výrobců a dovozců. Platná cena zboží bude vždy oznámena při ověřování objednávky.

4. Způsoby úhrady kupní ceny zboží

Kupující si může způsob úhrady vybrat v objednávkovém formuláři internetového obchodu nebo při jiné formě komunikace. Úhrada kupní ceny zboží může být realizována:

A) Na dobírku (pouze v rámci Slovenské republiky) při zaslání zboží na adresu uvedenou kupujícím – platba v hotovosti nebo platební kartou (faktura je součástí balíku).

B) Bezhotovostně převodem na bankovní účet – provedení platebního příkazu před dodáním zboží. Kupující obdrží informace k provedení platebního příkazu spolu s potvrzením objednávky na e-mailovou adresu, kterou zadal v procesu objednávání v internetovém obchodě.

C) Bezhotovostně platební kartou – platba platební kartou Visa nebo Mastercard. Po potvrzení objednávky bude zákazník přesměrován na platební bránu eCard poskytovanou Všeobecnou úvěrovou bankou.

5. Doprava zboží

Doručení zboží, které je skladem, probíhá do 3-5 pracovních dnů od potvrzení objednávky při platbě na dobírku nebo připsání platby na účet dodavatele při platbě převodem. Cena dopravy se může lišit v závislosti na množství, objemu, rozměrech a váze zboží. Informace o ceně dopravy je zobrazena v internetovém obchodu v sekci „Souhrn objednávky“. Pokud je objednávka zaslána e-mailem, bude kupující o ceně dopravy informován e-mailem nebo telefonicky.

6. Dodání zboží

Dodávku zboží kupujícímu zajišťuje kurýrní společnost. Dopravce doručí zboží na adresu uvedenou v objednávce ve sjednaném čase a kontaktuje osobu uvedenou v objednávce. Při doručení zásilky dopravcem je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalu zásilky. V případě poškození musí kupující sepsat reklamační protokol na místě. Pokud obsah zásilky neodpovídá faktuře/objednávce nebo je poškozený, je kupující povinen tuto skutečnost zapsat do škodového zápisu za přítomnosti dopravce a ihned informovat prodávajícího prostřednictvím Reklamačního formuláře.

V případě uplatnění reklamace se doporučuje, aby kupující telefonicky oznámil prodávajícímu, že dané zboží vykazuje vadu, a popsal, jakým způsobem se tato vada projevila. Na základě těchto informací bude kupujícímu doporučen další postup při vyřízení reklamace.

7. Záruka

7.1. Obecně, pokud není v záručních listech uvedeno jinak, je záruční doba pro plnění spotřebitelských smluv stanovena na minimálně 24 měsíců nebo je omezena datem spotřeby zboží. Kupujícím je v tomto případě osoba, která nejedná v rámci předmětu své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Reklamovat lze pouze zboží zakoupené a uhrazené u prodávajícího. Při uplatnění reklamace je kupující povinen doručit reklamované zboží čisté, mechanicky nepoškozené, v originálním balení, včetně manuálů, záručního listu, faktury nebo jiného dokladu o zaplacení zboží prodávajícímu. Při uplatnění reklamace se kupující řídí pokyny uvedenými v záručním listu.

7.2. Nárok na záruku zaniká v případě, že k vadě došlo mechanickým poškozením výrobku, provozováním nebo skladováním ve nevhodných podmínkách, neodbornou montáží, nedodržením příslušných norem ze strany kupujícího nebo osoby, která montáž prováděla, nebo pokud byl proveden zásah do výrobku. Ze záruky jsou také vyňaty vady způsobené živelnou pohromou nebo nesprávným zacházením.

8. Odstoupení od kupní smlouvy

1. Kupující – spotřebitel (B2C)

Kupující – fyzická osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti nebo povolání, má právo odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů ode dne převzetí zboží, v souladu s § 7 a násl. zákona č. 102/2014 Sb. Oznámení o odstoupení od smlouvy je třeba zaslat elektronicky na e-mailovou adresu: kontakt@matwork.sk. Kupující je povinen doručit zboží zpět prodávajícímu nejpozději do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy. Zboží musí být kompletní, nepoškozené a nepoužité, ve stavu odpovídajícímu původnímu dodání. V případě snížení hodnoty zboží v důsledku nadměrného zacházení si prodávající vyhrazuje právo odpovídající částku započítat proti částce k vrácení. Spotřebiteli nebude účtován žádný poplatek za odstoupení od smlouvy.

2. Kupující – podnikatel (B2B)

Kupující – právnická osoba nebo fyzická osoba – podnikatel, který při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti, nemá zákonné právo na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu. V individuálních případech může prodávající umožnit kupujícímu – podnikateli odstoupit od smlouvy po vzájemné dohodě, přičemž si vyhrazuje právo účtovat poplatek ve výši až 15 % z fakturované ceny bez DPH jako náhradu nákladů spojených se zpracováním a skladováním vráceného zboží. Zboží musí být vráceno v původním, nepoškozeném stavu, v originálním obalu, včetně veškerého příslušenství. V opačném případě si prodávající vyhrazuje právo odmítnout přijetí zboží nebo požadovat přiměřenou náhradu za snížení jeho hodnoty.

V případě úhrady kupní ceny zboží nebo její části budou při zrušení objednávky finanční prostředky vráceny kupujícímu ve lhůtě 15 dní, na účet kupujícího, který uvede v reklamačním formuláři. Zboží se nevrací na dobírku. Takto zaslané zboží nebude přijato a bude vráceno zpět. Prodávající si vyhrazuje právo zrušit objednávku (odstoupit od smlouvy) nebo její část, pokud:

A) zboží se nevyrábí nebo se přestalo vyrábět

B) došlo ke změně ceny dodavatele zboží

C) uvedená cena zboží byla chybná

D) zboží není dlouhodobě skladem

9. Zpracování osobních údajů

Prodávající jako provozovatel internetového obchodu www.matwork.cz zpracovává osobní údaje kupujícího v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 (GDPR) a zákonem č. 18/2018 Sb. o ochraně osobních údajů ve znění pozdějších předpisů.

Kupující poskytuje své osobní údaje prodávajícímu dobrovolně, v rozsahu:

  • jméno a příjmení,
  • název firmy (pokud jde o právnickou osobu nebo podnikatele),
  • e-mailová adresa,
  • fakturační a doručovací adresa,
  • telefonní číslo,
  • IČO, DIČ, IČ DPH a informace o plátcovství DPH,

za účelem:

  • realizace platné objednávky a uzavření kupní smlouvy,
  • jejího plnění a následného potvrzení smluvních podmínek,
  • zpracování elektronické objednávky a vyúčtování plateb,
  • nezbytné komunikace mezi prodávajícím a kupujícím,
  • a také pro marketingové účely prodávajícího (např. zasílání informačních e-mailů, newsletterů, obchodních sdělení a nabídek).

Pro účely plnění smlouvy a interního marketingu je poskytnutí osobních údajů nezbytné. Bez jejich poskytnutí by nebylo možné smlouvu uzavřít a řádně plnit.

Kupující má právo kdykoli odvolat souhlas se zpracováním osobních údajů pro marketingové účely, a to písemně nebo elektronicky na e-mailové adrese kontakt@matwork.cz.

ÏPodrobné informace o zpracování osobních údajů a o právech kupujícího jsou uvedeny v dokumentu „Ochrana osobních údajů“.

Matwork

Navigace

Domů

Produkty

Blog

Kontakt

Sídlo firmy

Matwork s. r. o.

Javorová 643/8,

949 01 Nitra

IČO: 55201598

DIČ: 2121897239

IČ DPH: SK2121897239

© 2025 MATWORK s.r.o. Všechna práva vyhrazena.

© 2025 MATWORK s.r.o. Všechna práva vyhrazena.